169 fans | Vote

#117 : Entité Biologique Extraterrestre

Mulder et Scully se lancent sur la piste d'OVNIs sur les indications de Gorge Profonde. C'est en fait une diversion de ce dernier pour permettre le transfert d'un E.B.E. sans risquer la présence de Mulder. A la fin de l'épisode, Gorge Profonde avoue avoir été la 3eme personne à supprimer un extraterrestre.

Popularité


4.5 - 6 votes

Titre VO
E.B.E.

Titre VF
Entité Biologique Extraterrestre

Première diffusion
18.02.1994

Première diffusion en France
09.02.1995

Vidéos

Trailer 1.17

Trailer 1.17

  

Scully rencontre les Lone Gunmen (VF)

Scully rencontre les Lone Gunmen (VF)

  

Mulder découvre l'existence des EBE et l'histoire de Gorge profonde (VF)

Mulder découvre l'existence des EBE et l'histoire de Gorge profonde (VF)

  

Photos promo

Les Lone Gunmen

Les Lone Gunmen

Mulder présente Scully aux Lone Gunmen

Mulder présente Scully aux Lone Gunmen

Mulder et Scully en planque

Mulder et Scully en planque

Mulder et Gorge Profonde

Mulder et Gorge Profonde

Une salle d'expérience vide

Une salle d'expérience vide

Mulder est arrêté

Mulder est arrêté

Plus de détails

Réalisation:
William A. Graham

Scénario:
Chris Carter
Glen Morgan

Guest stars:

Jerry Hardin ('Gorge Profonde')

Allan Lysell (le chef Rivers)

Peter LaCroix (Ranheim / Frank Druce)

Informations classées X :

- Les Lone Gunmen, appelés aussi "Francs-Tireurs" et qui apparaissent pour la première fois à l'écran, sont inspirés de personnes aperçues par Glen Morgan et Marilyn Osborn lors d'une convention sur les OVNIS et qui clamaient que les billets de 20 $ contenaient des bandes magnétiques

- Le nom du journal des geeks amis de Mulder, "Le Lone Gunman" fait référence à la théorie du tireur isolé (Lee Harvey Oswald) qui a abattu JFK

Au-dessus de l’Irak, un pilote d’avion à réaction note la présence d'un disque de lumière se déplaçant rapidement mais n'apparaissant pas sur son radar. Il contacte alors sa base et demande à ce que l'objet soit identifié or, tout comme lui, les radars de la base n'indiquent aucun objet volant suspect. Soudain, une vive lumière illumine le cockpit et, sur ordre du commandement, le pilote abat l'OVNI. L'appareil non identifié s'écrase à proximité d'une base américaine, sur la frontière entre l'Irak et la Turquie. Le crash de l'engin réveille les soldats turcs en poste qui voit une boule de feu tombée dans une zone boisée proche du campement. Un des soldats contacte sa base et signale le crash mais, tout comme précédemment, rien n'est détecté par les appareils de surveillance de la station. Le soldat insiste pourtant sur la présence de l'appareil et il est décidé qu'une équipe de militaire parte inspecter la zone. Pendant ce temps, un autre petit disque de lumière (indétectable également) survole la zone et plane au-dessus du site de l’accident. 

À Reagan, au Tennessee, un camionneur note une forte activitéufologique dans le ciel au moment même où son camion perd toute énergie. Il sort pour enquêter et, alors qu’il lève les yeux et voit un étrange engin dans le ciel, les portes arrière du camion s’ouvrent et il tire à plusieurs reprises. Mulder, ayant entendu parler de l'affaire, se rend sur place accompagné de Scully. Cette dernière (rationnelle comme toujours) suggère que la fatigue du conducteur mêlée aux gaz rejetés par le marais proche des lieux de l'incident pourraient être la source des hallucinations du témon. Elle pense donc que cette affaire n'est absolument pas digne de leur présence mais Mulder (évidemment!) la contredit après avoir noté la présence de niveaux de rayonnement cinq fois plus élevés que la normale ainsi qu'un léger décalage temporel. Il décide alors d'investiguer et demande une entrevue avec le conducteur, Ranheim. Au poste de police, ils constatent que que Ranheim n'a pas l'air décidé à parler de son histoire et qu'il veut partir pourtant il est différent de l'homme qu'il était la veille. En effet, depuis sa rencontre avec l'OVNI, il souffre det oux, de fièvre et d'une éruption cutanée mais refuse les conseils médicaux de Scully. De plus, elle continue à penser que ses problèmes sont réels et pense qu'ils peuvent être liés au syndrome de la guerre du Golfe mais l'homme nie y avoir été. Le shérif le libère et annonce à Mulder qu'il refuse de coopérer. Fox émet alors l'hypothèse que quelqu'un fait pression sur le shériff pour qu'il n'enquête pas et sur Ranheim pour qu'il ne raconte pas la vérité. Il est malgré tout convaincu que le camion transportait un extraterrestre à travers le pays. Il décide alors de prendre l'avis d'experts.

Mulder amène donc Scully chez les Lones Gunmen. Ce groupe est composé de 3 personnes : Langly, Byers et Frohike. C'est un groupe extrémiste de surveillance du gouvernement. L'un d'eux, Langly, se vante même d'avoir déjeuné avec "le gars qui a tiré sur John F. Kennedy". Scully les trouve paranoïaques. Pourtant, tout de suite après, elle découvre avec stupeur qu'un micro-espion a été dissimulé dans son stylo et qu'il sert à leurs ennemis (quels qu'ils soient) pour suivre pas à pas l'enquête en cours.

Peu après, Gorge Profonde donne à Mulder un paquet qui orient son enquête vers des installations en Géorgie. Il lui dit qu'il est sur une voie périlleuse. De son côté, Dana découvre que le camion était plus chargé et donc plus lourd de sa dernière pesée qu'au cours des 3 pesées précédentes. Elle émet donc l'hypothèse qu'il a été chargé quelque part entre les 2 dernières bornes de pesées. Elle découvre également que le vrai nom de Ranheim est Frank Druce, qu'il était membre des opérations spéciales et a servi à Mossoul en Irak. Elle révèle ces informations à Mulder qui suppose alors que Druce a été engagé pour escorter l’épave d’un OVNI et peut-être même l'un des pilotes de l'engin à un laboratoirede recherches en utilisant le camion banalisé. Mulder et Scully décident d’intercepter le camion alors qu’il se dirige vers le Colorado. Mulder décide alors de rentrer chez lui récupérer quelques affaires et recroise le cheminde Gorge Profonde qui lui remet une photo prise quelques heures auparavant d'un OVNI situé à Fort Benning. Il s'empresse de rapporter sa conversation à Scully qui redoute que Mulder ne soit induit en erreur. Fox assure qu'il a une entière confiance en Gorge Profondemais Dana démontre que la photo est truquée. Scully confie à Mulder qu'elle a confiance qu'en lui, qu'elle veut seulement le prévenir que sa passion l'aveugle et que d'autres risquent d'en tirer parti contre lui. Furieux qu'elle ne le croit pas et nie l'existence des aliens, il s'en va mais fait tout de même analayser la photo par des spécialistes du FBI. Les analyses démontrent que Scully avait raison et l'information fournie par Gorge Profonde se révèle donc sans fondement.Il s'excuse auprès de sa collègue et, lorsqu'il revoit son informateur lui fait part de sa déception. Ce dernier lui dit qu'il y a des choses qu'il ne doit pas savoir et nie être celui qui a placé le micro-espion dans le stylo de sa partenaire. Il indique cependant à Fox que lui aussi est espionné.Il met alors son appartement sens dessus dessous pour trouver l'appareil de surveillance : c'est un succès.

Mulder et Scully sont désormais sur la piste du camion. Après l'avoir suivi, ils sont momentanément aveuglés par un flash de lumière et ils découvrent que le camion a été abandonné par son conducteur. Mulder pense qu'ils viennent d'être témoin d'une mission de sauvetage, il dit cela avant de comprendre qu'il s'agissait encore d'une mise en scène pour le faire lâcher prise. Ils s'acharnent malgré tout et finissent par retrouver la piste du camionneur. Piste qui les conduit à des installations gouvernementales où ils s'introduisent sous de faux laissez-passer fournis par les Lone Gunmen. Lorsque la sécurité veut les arrêter, Mulder se sauve vers les escaliers alors que Scully se laisse attraper. Dans les sous-sols, il retrouve Gorge Profonde. Celui-ci lui apprend qu'il existe un pacte ultra-secret conclu entre les nations après l'incident de Roswell en 1947. Toutes les entités biologiques extraterrestres (E.B.E.) survivantes doivent être exterminées. Gorge Profonde avoue être un des trois hommes à avoir exécuté cet ordre lorsqu'il faisait partie de la CIA, au Viêt-Nam. Cet incident l'a profondément marqué ce qui l'a poussé à se servir de Mulder pour se racheter. Il dit qu'à travers lui, la vérité se fera connaître. Mulder regarde vers le réceptacle qui est vide. Mulder se demande qui il doit croire. Gorge Profonde ne dit rien et s'en va.

Scene  1
Espace aérien iraquien, 37eme parallèle, De nos jours

Pilote iraquien : Base de contrôle, ici patrouilleur six. Demande d'identification d'un objet à 40 km de ma position.

Officier iraquien : Aucun signe d'un objet. Votre position est exacte ?

Pilote iraquien : Il était là il y a à peine une seconde.

Officier iraquien :  VOUS SUBISSEZ UNE ATTAQUE ! !

Pilote iraquien : JE L'AI DANS MON VISEUR. TOUCHE ! JE L'AI EU !

 Scene 2
Hakkari, Turquie; Base de l'OTAN, Frontière iraquienne

Officier : Croissant Sud à Croissant Rouge. Un avion s'est écrasé dans notre périmètre.

Radio : Nous n'avons rien dans le ciel à présent.

Officier : Nous avons quelque chose ici. Nous allons voir sur place.

Radio : Medevac Un, ici Croissant Rouge. Croissant Sud signale qu'un avion a été abattu dans sa région.

 Scene 3
00:20 Heure centrale, Route 100, Reagan, Tennesse

Animateur radio : Ici le Grand Ole Opry sur WSM Radio 650. Offert par la Poudre Maux de Tête Goody's. Quand la nuit a été longue et que vous avez trop fait la fête, la Poudre Goody's vous remet d'aplomb. vous avez ma parole.

Le conducteur du truck change de chaîne.

Auditeur radio 1 (par téléphone) : Ca ressemblait à un cigare, des lumières rouges et vertes. Très rapide !

Auditeur radio 2 (par téléphone) : J'en ai vu trois voler au-dessus du comté de Chester.

Auditeur radio 3 (par téléphone) : Ils avaient six soldats à leurs trousses sur la 22.

Auditeur radio 2 (par téléphone) : J'en vois un ! Au-dessus du château d'eau.

Scene 4
Route 100, Reagan, Tennesse

Mulder et Scully examinent le truck après que son conducteur ait été arrêté.

Scully : D'après ce que dit le camionneur, il est possible qu'il ait tiré sur un puma.

Mulder : C'est concevable.

Scully : La météo a annoncé hier soir qu'avec les conditions atmosphériques dans cette région il y avait un risque d'orage.

Mulder : C'est possible.

Scully : La foudre aurait pu frapper le camion, ce qui aurait provoqué la panne électrique.

Mulder : C'est vraisemblable.

Scully : Et tu sais, il y a un marais un peu plus loin. Ces lumières que le camionneur a vues
pourraient être des feux follets.

Mulder : Des feux follets ?

Scully : C'est un phénomène naturel. La décomposition produit de la phosphine et du méthane qui prennent feu et donnent des flammes bleues en boules.

Mulder : C'est ce qui m'arrive quand je mange un hot-dog. Comment ce gaz aurait-il pu
pousser 12 témoins, dont des policiers, à l'hystérie collective ? J'ai enquêté sur d'autres cas similaires. Chesapeake Bay, le lac Okobogee, Zone 51 dans le Nevada. Jamais avec autant de preuves à l'appui. Des résidus d'échappements, un taux de radiation cinq fois supérieur à la norme.

Scully : Aucune de ces preuves n'est concluante.

Mulder : La question, c'est pourquoi ce camionneur ?

Scully : N'est-il pas plus plausible que le conducteur, victime de l'hystérie collective, ait tiré sur des hallucinations ? Trop de temps sur la route peut jouer des tours.

Mulder : Oui, ça peut jouer des tours. Mais pas comme celui-ci. J'ai déclenché ces chronomètres au même moment.

Scene 5
Poste de police, Lexington, Tennesse

Ranheim : Je ne sais pas pourquoi ils me retiennent. Ils m'accusent d'avoir tiré sur une route
du comté mais c'est n'importe quoi. Je suis un vétéran, je sais me servir d'une arme.

Mulder : M. Ranheim, pourriez-vous développer votre déposition d'hier soir concernant l'OVNI ?

Ranheim : Il était rond. Comme une soucoupe. Avec... des lumières vertes et oranges.

Mulder : Hier soir, vous avez dit noir, en forme de cigare.

Ranheim : Je n'ai pas demandé à ce que ça m'arrive. Je veux juste déposer ma cargaison de pièces détachées de voitures et tout oublier...

Il a une mauvaise toux. Scully lui tend un verre d'eau.

Scully :  J'aimerais vous demander, depuis combien de temps avez-vous cette toux ?

Ranheim : Pourquoi ?

Scully : Je me demande. Vous êtes un ancien combattant.

Ranheim : Qu'est-ce que ça a à voir ?

Scully : La toux, la fièvre, les rougeurs. Ce sont les symptômes du syndrome du Golfe.

Ranheim : Je n'étais pas dans le Golfe.

Mulder : Alors depuis quand avez-vous ça ?

Ranheim : Depuis ce truc hier soir.

Le chef Rivers entre dans la pièce.

Rivers : M. Ranheim ? Commissaire Rivers. Veuillez excuser ce malentendu. Votre camion vous attend. Vous êtes libre.

Mulder : J'aimerais examiner le camion.

Rivers : Ce n'est pas nécessaire.

Mulder (insistant) : C'est le témoin présumé d'un OVNI. Il doit y avoir des traces sur le camion. (Ranheim stopppe Mulder) Si vous voulez bien...

Rivers : Nous ne vous aiderons pas d'avantage. Nous ne coopérerons plus à votre enquête.

Scully : Pourquoi ?

Rivers : Partez... c'est tout.

Il part. Scully s'apprête à dire quelque chose quand Fox l'en empêche.

Mulder : Non... pas ici.

Scene 6
Aéroport, Tennesse

Mulder : Le commissaire s'est fait acheter. Ranheim cache quelque chose.

Scully : Ranheim est malade.

Mulder : Il l'est depuis hier soir.

Une femme (à Scully) : Je peux emprunter votre stylo ?

Scully (en tendant son stylo à la dame et en s'adressant à Mulder) : Tu crois que le syndrome du Golfe est causé par des OVNI ?

Mulder : Les soldats voient souvent des OVNI en temps de guerre.

La femme : Merci.

Scully : Mulder, il s'agit surtout d'avions militaires secrets.

Ils montent dans un bus.

Mulder : C'est ce qu'ont dit les soldats en Iraq. Des traces de carburant d'un avion secret.

Scully : Il y a une base à Little Rock. Tu crois que c'est d'un avion qu'il s'agissait ?

Mulder : L'armée l'a démenti. Mais ça expliquerait les symptômes de Ranheim.

Scully : C'est possible.

Mulder : Je vais en parler à des amis quand on rentre à Washington.

Scully : L'armée ne va pas te parler de ses avions secrets.

Mulder : C'est un groupe qui surveille le gouvernement. Il publie Les Francs-Tireurs. Ils ont des informations concernant des opérations et des armes secrètes. Certaines de leurs théories font carrément peur.

Scene 7
Bureau des Lone Gunmen, Washington, D.C.

Langly : Ecoute ça, Mulder.  J'ai rencontré l'assassin de Kennedy.

Mulder (amusé) : Sans blague ?

Langly : Ouais. Il dit qu'il était déguisé en flic sur le terre-plein.

Byers : Mulder, écoute ça. Vladimir Zhirinovsky, le chef des sociaux-démocrates russes ? Il a été mis en place par l'esprit le plus maléfique de ce siècle.

Mulder : Casimir ?

Scully sourit, Langly ricane mais Byers ne semble pas amusé.

Byers : La CIA.

Scully : Hum.

Langly : Ta partenaire est-elle du genre sceptique ?

Frohike (appréciateur) : Elle est canon.

Byers (à Scully) : Ne croyez-vous pas que la CIA, affaiblie depuis la fin de la Guerre Froide, aimerait retrouver son vieil ennemi ?

Scully : Vous attribuez trop de mérite au gouvernement. Il ne contrôle même pas le déficit...

Langly (au téléphone) : Les Francs-Tireurs.

Scully : Comment pourrait-il organiser un complot aussi élaboré ?

Frohike : Elle est vraiment canon.

Mulder : Calme-toi, Frohike.

Byers : Il ne s'agit pas d'une bande d'idiots dans une maison peinte en blanc. Mais d'un gouvernement dans le gouvernement, au courant du moindre geste

Scully (sceptique comme toujours) : Et comment font-ils ça ?

Byers : Je vais vous montrer. Vous avez 20 dollars ?

Scully : Je vais voir. (elle fouille dans ses poches, trouve un billet et le tend à Byers qui le déchire)  Hé !

Byers (en lui montrant une languette magnétique) : Il y a d'autres méthodes. Ils utilisent cette languette magnétique pour nous suivre. On passe sous un détecteur de métaux à
l'aéroport et ils savent tout ce qu'on a.

Mulder : Détruire un billet est un crime fédéral.

Scully : La languette est là pour éviter les faux.

Langly : D'autres pays la mettent à l'extérieur.

Mulder : Bon ! Ca suffit. Que savez-vous sur le syndrome du Golfe ?

Langly : L'Agent Orange des années 90.

Byers : Des obus à base d'uranium appauvri.

Mulder : Avez-vous entendu parler d'avions secrets durant la guerre du Golfe ?

Byers : Pourquoi exposer un avion secret à une armée de l'air ennemie qui a déjà la frousse?

Mulder : Et la présence d'OVNI durant cette période ?

Langly et Byers éclatent de rire.

Langly : Le syndrome du Golfe causé par des OVNI ! Elle est bonne !

Byers : C'est pour ça qu'on t'adore Mulder ! Tes théories sont encore plus tordues que les nôtres !

 Scene 8
Bureau des affaires non classées, Siège du FBI, Washington, D.C.

Scully : Je n'ai jamais rencontré personne d'aussi paranoiaque. Comment peux-tu croire ces théories ?

Mulder : Il est tout à fait plausible que quelqu'un puisse te trouver bien.

Scully sourit.

Scully : As-tu vu comment ils ont répondu à ce téléphone ? Ils croient probablement être sur
écoute et qu'ils se font suivre. Ils s'imaginent tout ça. Ca leur donne l'impression d'être importants...

Scully s'apprête à changer l'encre de son stylo quand elle remarque, après l'avoir dévissé, qu'il est rempli de circuits électroniques.

Mulder : Qu'y a-t-il ?

Il s'approche et constate que le stylo comporte un système d'écoute.

Scene 9
Appartement de Mulder, Washington, D.C.

Mulder est réveillé par la sonnerie de son téléphone. Il décroche.

Mulder : Allô ?

On raccroche et il n'entend rien d'autre qu'un clic.

 Scene 10
Lincoln Memorial, Washington, D.C.

Gorge profonde : C'est le début de la saison d'entraînement printanière.

Mulder (impatient) : Alors que faisons-nous ici ?!

Gorge profonde : Vous avez raté votre vocation, c'est ça, M. Mulder ? On pourrait aller voir
un match à Candleton Yards. Bien entendu, on ne pourra pas s'asseoir ensemble.

Mulder : Quel dommage. Vous auriez probablement pu nous avoir de bonnes places.

Gorge profonde : Dans n'importe quel stade.

Quelque passe et Gorge profonde se détourne, inquiet.

Mulder : C'est juste un touriste.

Gorge profonde : Dans notre métier, rien n'est comme il n'y paraît.

Mulder : Suis-je sur une piste ? J'enquêtais sur un camionneur qui a vu un OVNI. Et puis je trouve du matériel de surveillance. Qui est derrière les micros ? (Gorge profonde ne répond pas) Pourquoi ne me le dites-vous pas ? Suis-je sur une piste ?

Gorge profonde : Une piste dangereuse.

 Scene 11
Bureau des affaires non classées, Siège du FBI, Washington, D.C.

Scully arrive et interrompt Mulder qui écoutait l'enregistrement de la scène 1.

Scully : Le camion est bidon. Le conducteur, Ranheim, aussi. J'ai vérifié son bon de transport. Le camion est censé transporter 108 cartons de pièces détachées pesants 1410 kilos. Sa marchandise a été pesée trois fois ce soir-là. Et elle pesait 2320 kilos. Il y a quelque chose dans ce camion et pas des pièces détachées. Et, bien sûr, personne ne l'a signalé. Et Ranheim a menti à propos de la guerre du Golfe. Son vrai nom est Frank Druce. J'ai eu du mal à trouver cette info. Il était béret noir, aux services secrets à Mosul, en Iraq du nord. Et il n'est pas tombé malade à cause de ce qu'il a vu l'autre soir. Il a subi trois traitements à l'hôpital cette année.

Mulder (furieux) : On le tenait ! On le tenait et on l'a laissé filer. Il y a quatre jours, un pilote de l'armée iraquienne a descendu un OVNI. Les débris, et probablement les occupants, ont été récupérés par l'armée. Ranheim était l'homme parfait pour escorter les débris, et les corps, hors d'Iraq vers un laboratoire des Etats-Unis. Ca expliquerait pourquoi le camion
pesait plus qu'il aurait dû. Dans le passé, l'armée a transporté par camions banalisés des équipements et des armes dangereuses à travers le pays. Je parle comme les Lone Gunmen.

Scully : Où as-tu trouvé ces informations ?

Mulder : Disons que je tiens ça d'une source qui sait de quoi elle parle.

Scully : Dis-m'en plus.

Mulder : Je sais juste qu'il nous a évité des problèmes.

Scully : Comment peux-tu en être sûr ? On est au FBI et il y a des micros partout. Comment expliques-tu ça ?

Mulder : Je pense tout simplement que rien n'est comme il n'y paraît.

Scully : Exactement ! Et si ça se trouve, ta source est derrière les micros.

Mulder : Il ne m'a jamais menti. Je ne trahirai pas sa confiance. J'ai foi en lui.

Scully : Mulder, tu es le seul en qui j'aie foi.

Mulder : Alors tu vas devoir me faire confiance. Sais-tu où se trouve le camion maintenant ?

Scully : Il se dirige vers l'ouest. En direction du Colorado.

Mulder : On va l'intercepter et voir ce qu'il transporte. Je vais chercher mes affaires. Je te rejoins chez toi dans une heure. D'accord ?

Scene 12
Appartement de Mulder, Washington, D.C

Mulder rentre chez lui et constate que la lumière ne fonctionne plus.

Gorge profonde : J'ai coupé le courant.

Mulder : Vous risquez d'être vu en venant ici.

Gorge profonde : Ceci est trop important. (il tend une photo à Mulder) Cette photo a été prise par un officier à Fort Benning, en Géorgie. 17 OVNI ont été aperçus en une heure.

Mulder : Est-ce là qu'ils gardent les débris iraquiens ? Les OVNI surveillent-ils la région ?

Gorge profonde : C'est sympa chez vous.

Il s'apprête à s'en aller quand Mulder l'arrête.

Mulder : Attendez. Je voulais juste... vous remercier. Vous m'avez beaucoup fait avancer,
sans rien demander en échange. Et je sais que vous avez pris de grands risques.

Scene 13
Appartement de Scully, Washington, D.C

Enthousiasmé par sa preuve irréfutable, Mulder se rend chez sa partenaire pour la lui exposer.

Mulder : C'est la meilleure preuve photographique que j'aie jamais vue. Les photos du Gulf Breeze étaient clairement truquées. Mais là il s'agit de preuves sérieuses amassées par le gouvernement au plus haut niveau de confidentialité. Le camion était un appât pour
détourner l'attention des curieux de Fort Benning, où se trouve l'OVNI iraquien. Il faut immédiatement aller en Géorgie.

Scully (après avoir attentivement examiné la photo) : Cette photo est truquée.

Mulder : Quoi ?

Scully (en montrant une zone de la photo) : Regarde. L'ombre de ce soldat est censée
être produite par les lumières de l'OVNI. Mais elle part dans la direction opposée à la position de l'engin.

Mulder : Ca pourrait être une lumière hors caméra qui crée cette ombre.

Scully : Regarde de près la couleur de la lumière reflétée sur le pare-brise. Elle devrait être du même rouge que celle de l'OVNI, mais elles ne correspondent pas.

Mulder (contrarié par les commentaires de Dana) : Le pare-brise est peut-être teinté ou ce sont les conditions atmosphériques.

Scully : Mulder, on devrait la faire analyser.

Mulder (énervé) : Tu es décidée à ne pas le croire !

Scully (énervée aussi) : Et toi tu es trop résolu à le croire !

Mulder : Je suis résolu à suivre une piste qui pourrait prouver l'existence d'entités biologiques extraterrestres.

Scully : Ecoute...

Mulder : Non !

Scully : Vas-tu m'écouter ?! Je n'ai jamais rencontré quelqu'un d'aussi passionné et dévoué à une cause que toi. C'est si intense que ça en est parfois aveuglant. Mais d'autres personnes, qui savent cela également, te surveillent, et, tandis que moi je respecte et j'admire ta
passion, eux l'utiliseront contre toi. Mulder, on finira par trouver la vérité. Mais il y aura aussi des mensonges.

Mulder (contrarié) : Merci.

Scene 14
8:30 Côte Est,  Siège du FBI, Washington, D.C.

Mulder : J'ai fait analyser la photo par le FBI. Elle avait l'air authentique. Le grain de la photo correspond au ton et à la densité... le niveau de couleur, les ombres... Puis j'ai remarqué ceci. (il montre une zone de la photo) La lune est à moitié pleine. J'ai fait agrandir le reflet par 25.
Voici de nouveau la lune. Un quart pleine. La fenêtre n'aurait même pas pu refléter la lune à cet angle. Tu avais raison, Scully. Elle est truquée. Il a essayé de nous tromper. On est seuls à présent. On ne peut faire confiance à personne. Ils se sont donnés beaucoup de mal
pour nous induire en erreur. Il y a quelque chose que personne n'est censé découvrir.

 Scene 15
Dans un aquarium,  Washington, D.C.

Gorge profonde : Pourquoi n'êtes-vous pas parti pour Fort Benning ?

Mulder : La photographie était truquée. (pas de réaction de la part de Gorge profonde) Au moins vous ne m'insultez pas en faisant semblant d'être étonné.

Gorge profonde : Au contraire, vous méritez d'être félicité. Cette photo a été conçue par des spécialistes.

Mulder (déçu) : Je vous croyais mon allié.

Gorge profonde : Je le suis.

Mulder (ironique) : Imaginez qu'Eisenhower ait dit aux alliés que le jour-J aurait lieu en Belgique.

Gorge profonde  (en colère) : M. Mulder, je mets ma vie en danger chaque fois que je vous parle ! J'ai pris part aux mensonges les plus insidieux et j'ai été témoin d'actes que même un fou n'oserait imaginer. J'ai passé assez d'années à vous observer du haut... de ma position, pour savoir que je pouvais vous faire confiance.

Mulder : Pourquoi m'avoir menti ?

Gorge profonde : Pour détourner votre attention. Vous et Scully êtes d'excellents enquêteurs
et votre motivation est juste. Toutefois, il existe encore des secrets qui devraient rester secrets. Des vérités que les gens ne sont pas encore prêts à entendre.

Mulder : Qui êtes-vous pour décider cela à ma place ?

Gorge profonde : La réaction du monde à une telle révélation serait extrêmement dangereuse.

Mulder : Dangereuse ? Vous voulez dire son indignation ? Comme son indignation
devant l'assassinat de Kennedy ou les expériences faites sur des patients incurables. Le Watergate, la Contra iranienne, Roswel... Y aura-t-il une fin à ces mensonges ?!  J'imagine que non, pas tant que les gens comme vous décideront de ce qui est vrai. La transcription du dossier iraquien, elle était vraie, n'est-ce pas ? (Gorge profonde acquiesçe) Pourquoi avoir pris la peine de me la montrer ?

Gorge profonde : Je savais que vous aviez compris à propos du camion. Donc je savais que je finirais par devoir détourner votre attention, que je serais obligé de vous mentir. Et un mensonge, M. Mulder, est toujours plus convaincant quand il est entouré de vérités. (Mulder commence à partir)  Mulder ! (Fox se retourne) Si le requin arrête de nager, il meurt. N'arrêtez pas de nager. Je ne suis pas derrière votre surveillance  mais je sais qu'ils vous écoutent toujours.

Scene 16
Appartement de Mulder, Washington, D.C.

Scully (en entrant chez son partenaire) : Mulder ! Tu es là ?

Mulder : Scully. Je suis content que tu sois passée. J'ai réfléchi à toute cette histoire. (il lui montre un micor caché dans une prise)  Tu avais raison. Je crois qu'ils ont gagné et on devrait passer à autre chose.

En même temps qu'il parle, il note le mot suivant  :  IL FAUT TROUVER LE CAMION

Scully : Je crois que tu as raison cette fois-ci, Mulder.

 Scene 17
9:16. Côte est, Aéroport de Dulles, Washington, D.C.

Une guichetière (en tendant des billets à Scully) :  Voilà. Un aller-retour à Chicago. Je vous rends votre carte. Et l'avion partira de la porte 35.

Scully : J'aimerais aussi un aller simple à Los Angeles, avec une escale à Las Vegas. Et je paierai en liquide.

Scene 18
11:30 Côte ouest, Aéroport McCarran, Las Vegas, Nevada

Mulder et Scully se retrouvent dans une boutique souvenirs.

Mulder : J'ai appelé tous nos bureaux à l'ouest du Colorado. J'ai passé trois heures au téléphone. Je ne parle pas japonais mais je crois qu'on m'a dit de me mettre du sushi là où je pense !

Scully : Et moi je suis sourde car ils m'ont mise en attente.

Mulder : Au moins on est sûr qu'ils n'ont pas localisé ton appel. Je n'ai pas trouvé le camion.
Tu as quelque chose ?

Scully : Oui. Il se dirige au nord-est sur la I-90.

Mulder : Il nous faut deux billets pour Seattle.

Scene 19
18:30 Côte ouest, Jonction des routes 90 & 283; Washington State

Mulder : Si tu y penses. Ce camion a traversé l'Amérique. Les gens l'ont doublé sur la route. Ils ont probablement cru qu'il transportait des pièces détachées ou des meubles... Personne n'aurait jamais soupçonné qu'il transportait un engin d'un autre monde.

Scully : Le voilà. (plusieurs heures après, la nuit est tombée) Mulder, nous suivons
ce camion depuis plusieurs heures. Il sait peut-être que nous le suivons et il nous met sur une fausse piste.

Mulder : Si c'est le cas...

Il est coupé lorsqu'apparait une éclatante lumière qui le force à arrêter le véhicule un peu brutalement.

Mulder : Est-ce que ça va ?

Scully : Oui.

Ils sortent de la voiture et se dirigent vers le camion.

Scully : Ranheim !

Mulder : Scully !

Elle rejoint son partenaire qui inspecte l'arrière du véhicule et a trouvé des caissons de transport médicalisé.

Scully : Mon Dieu !

Mulder : C'était une entité biologique extraterrestre, vivante.

Scully : Où est-elle passée ?

Mulder : Je crois que nous venons d'être témoins d'une opération de sauvetage.

Mulder lance de nouveau des chronomètres.

Scully : Mon Dieu, Mulder, je n'arrête pas de trembler. Ce qui vient de se passer, ça correspond au profil ?

Mulder : Tu me demandes si c'était réel ? S'il s'agissait bien d'un OVNI ? Non. C'était un autre coup monté.

Scully : Mais comment ont-ils pu générer une telle énergie ?

Mulder : Quelque chose dont on a jamais entendu parler. Peut-être des hélicoptères furtifs avec intensité lumineuse ultracourte... Il n'y a aucune preuve qu'il s'agit d'un OVNI.

Scully : Ils ont créé ce spectacle pour détourner notre attention à nouveau. Est-ce que ça n'aurait pas été plus facile de...

Mulder : De nous tuer. Ouais, je me demandais la même chose. Mais peut-être qu'ils m'utilisent contre moi-même, comme tu l'as dit. Je suis si résolu à croire, que j'accepterais
la première conclusion qui vient à l'esprit.

Scully : Nous n'avons plus aucune piste. Personne à qui nous adresser.

Mulder : Il reste toujours un participant qui ne nous a pas encore menti. Mais on ne peut pas vraiment s'adresser à lui.

Scene 20
Chambre d'hôtel, Etat de Washington

Mulder (au téléphone) : Leverlay et Priest Rapids ? Rive-est de la rivière Columbia. Avez-vous envoyé un enquêteur sur le terrain ? Et pouvez-vous corroborer ? O.K, Nick, merci beaucoup. (à Scully) J'ai appelé des organisations qui ont des lignes ouvertes pour les témoins d'OVNI. Le Centre d'études d'OVNI à Chicago, MUFON, NICAP. Elles n'ont jamais connu
une période d'activité aussi intense. Ca a commencé au Tennessee, où Ranheim en a aperçu un.

Scully : Les témoignages suivent le passage du camion.

Mulder : Et après le coup monté d'hier... Regarde ceci. (il lui montre une carte sur laquelle il a entouré plusieurs localisations) Sept témoins à Mattawa, Washington. C'est à 160 km.

Scully : Des extraterrestres ?

Mulder : On dirait qu'ils veulent retrouver leur collègue.

 Scene 21
Mattawa, Etat de Washington

Mulder et Scully sont en voiture.

Scully : On a fait le tour complet de Mattawa deux fois. Il n'y a rien à voir.

Mulder montre quelque chose et stoppe la voiture.

Mulder : Que se passe-t-il là-bas ?

Ils quittent la voiture et font la rencontre de sympathisants des aliens qui se sont déguisés et réunis en ce lieu.

Un homme déguisé en alien (en les saluant) :Nous vous attendons ! (au ciel) Bienvenue chez nous !

Ils avancent et croisent un autre homme, non déguisé.

L'homme : Ahh-doo-nay-va-so barahghas. Ca veut dire bonjour en langage intergalactique. Ca veut exactement dire "salut, frère de l'espace."

Mulder : Je vois.

Scully : Que faites-vous ?

L'homme : Une soirée OVNI.

Mulder : Vous avez vu des OVNI ?

L'homme : Deux fois. L'électricité les attire. Ils planent au-dessus de la centrale électrique.

Un policier arrive et disperse les sympathisants. Mulder et Scully remontent dans leur voiture. Ils voient Ranheim.

Mulder : Voilà. C'est Ranheim.

Scully (en parlant d'un bâtiment gouvernemental devant lequel ils sont désormais) : Cet endroit doit être muni de systèmes de sécurité très perfectionnés.

Mulder : C'est exactement le genre de défi qui les attire.

Scully : Qui ?

Mulder : Les Francs-Tireurs. (il appelle ses amis et tombe sur Langly) C'est Mulder. Arrête d'enregistrer.

Langly : Voilà. C'est fait.

Mulder : Eteins !

Langly : J'ai dit que c'était fait !

Mulder : Est-ce que ça vous plairait d'avoir la première véritable photo d'une entité biologique extraterrestre ?

Langly : Arrête ! Un EBE ?! Qu'est-ce que ça va nous coûter ?

Mulder : Trouve-moi quelques numéros d'identification.

 Scene 24
Power Plant, Mattawa, Etat de Washington

Mulder et Scully se présentent au poste de sécurité placé devant le bâtiment.

Mulder : Braidwood et Stefoff.

Gardien : Vos numéros d'identité ?

Mulder : 7-5-9-3.

Scully : 5-3-1-1.

Gardien : Veuillez ouvrir le coffre, s'il vous plaît.

Mulder s'exécute et le gardien vérifie.

Gardien : Garez-vous dans le couloir 4.

Mulder : Merci.

Il démarre puis ...

Gardien : Attendez ! Portez ça. (il leur donne 2 laissez-passer) Allez-y.

Mulder : Langly n'a pas pu obtenir l'accès au 6ème, c'est pourquoi...

Ils accèdent au niveau 6, zone réservée à certains membres, mais ne peuvent pas aller plus loin.

Mulder : Nous devons retourner à cette porte-là.

Scully : On aura l'air suspect.

Mulder : Alors il faut trouver une autre porte.

Scully : Mulder, ils nous arrêteront.

Un gardien les arrête.

Gardien : Veuillez me suivre, s'il vous plaît ?

Mulder : On s'est perdu...

Gardien :  Veuillez suivre le couloir.

Mulder : Si vous...

Scully : Mulder. Arrête. Nous sommes des agents du FBI. Je vais vous montrer une pièce d'identité. Nous menons une enquête.

Gardien : Veuillez descendre le long du couloir. (dans un talkie-walkie) Niveau 2 à niveau 6. J'ai ici un homme et une femme qui disent être... (Mulder s'échappe en laissant sa partenaire derrière lui) Hé ! Arrêtez ! Arrêtez ! Il a pris l'escalier ! Allez ! Vite !

Mulder arrive dans un laboratoire et est rattrapé par des gardiens.

Gardiens : Vite ! Vite ! Ne bougez pas ! J'ai dit, ne bougez pas ! Ne bougez pas !

Gorge profonde (en arrivant) : Relâchez-le. (plus fermement) Relâchez-le ! Bon travail. Vous pouvez vous retirer. (à Mulder qui cherche à voir ce qu'il y a derrière une vitre)  Je sais que vous avez envie... tellement envie de regarder à travers cette vitre. Mais ça ne servirait à rien. Il est mort. Après l'incident de Roswell en 1947, à l'aube de la guerre froide, il y a eu une conférence ultra-secrète, entre les Etats-Unis, l'URSS, la Chine Populaire, la Grande-Bretagne, les deux Allemagnes, la France... Et il fut décidé que, si le moindre extraterrestre
devait survivre à un accident, le pays qui détiendrait cette chose aurait la responsabilité de l'exterminer. J'ai... (il se tait quelques secondes et reprend) la distinction d'être l'une des trois personnes à avoir exterminé une telle créature. Je travaillais pour la CIA au Viêt-nam. Un OVNI avait été aperçu cinq nuits de suite au-dessus de Hanoi. Les fusiliers marins l'ont
descendu et nous l'ont amené. Peut-être... qu'il ne savait pas ce qu'était un pistolet. Ou peut-être qu'ils ne montrent pas leurs émotions. Mais cette expression innocente et vide quand j'ai appuyé sur la gâchette m'a longtemps hanté. Jusqu'à ce que je vous trouve. C'est pour ça que je m'adresse à vous, et que je continuerai à m'adresser à vous, pour expier ce que j'ai fait. Et peut-être qu'un jour, à travers vous, la vérité ressortira. (en constatant que Mulder refuse toujours de commenter ses propos) Vous êtes terriblement silencieux, M. Mulder.

Mulder : Je suis en train de me demander quel mensonge croire.

Scene  1
The Skies Of Irag; 37Th Parallel; Present Day

An Iraqi fighter pilot is flying when he spots a UFO. He looks down at his radar and sees that the UFO does not show up.

Iraqi Pilot : [Translated from Arabic] Base, this is patrol six. Request I.D. on object 25 miles from my position bearing three-four-one.

Iraqi Base

The UFO does not show up on Ground Control’s radar either.

Iraqi Officer : [Translated from Arabic] Negative on object. Are your bearings correct?

Fighter Plane

The pilot hears a loud hum and looks around for the plane.

Iraqi Pilot : [Translated from Arabic] It was there a second ago.

There is a bright flash, he screams.

Iraqi Base

The radar now shows the plane and various other blips on the screen.

Iraqi Officer : [Translated from Arabic] You’re under attack! You’re under attack!

Fighter Plane

The pilot attaches his helmet. We can hear the officer screaming various Arabic words over the intercom. There is another bright flash, and the pilot grunts. The UFO whizzes by as the pilot locks on.

Iraqi Pilot : [Translated from Arabic] I’m locked on!

He fires a missle and a huge fireball erupts in the sky.

Iraqi Pilot : [Translated from Arabic] I got him!

 Scene 2
Hakkari, Turkey; Nato Surveillance Station; Turkey/Iraq Border

Various military calls can be heard over the radio. There are officers sleeping. The lights grow a dimmer and a loud explosion is heard outside. The two men run over to the window and see the UFO exploding in the forest.

1st Officer : Oh, man.

The second officer pulls up a seat at the radio and picks up the headphones.

2nd Officer : This is Southern Crescent to Red Crescent. We’ve got a downed plane at camp perimeter.

Radio : This is Red Crescent, that’s a negative, we have nothing in the sky at this time.

The second officer looks back out the window briefly.

2nd Officer : Well, we’ve got something down here. Advise Medivac unit to be on stand-by, we’re going to check it out.

Radio : Roger.

The two officers get up and put their hats on. The 1st Officer takes a fire extinguisher. The 2nd takes a first aid-kit.

Radio : Medivac One, Medivac One, this is Red Crescent, vector one reports downed aircraft in their area, over.

Another UFO flies down and hovers over the crash site.

 Scene 3
12:20 A.M. Central Time; Route 100; Reagan, Tennesse

An unmarked truck drives down the road.

Man On C.B : Breaker, breaker, this is Big Flight, anybody out there with me, come back to me, over.

Woman On C.B : I read you loud and clear, this is Betty Blue, come on…

The truck driver turns on the radio.

Radio : From Opryland, it’s the Grand Old Opry on WSM Radio 650. Brought to you by Goody’s Headache Powder. When the night’s been too long and the party’s been too hardy, Goody’s Headache Powder will straighten you right out. [The truck driver looks down at his shotgun in the passenger seat.] And you have my word on that. Good evening…

The radio grows very statticy and the channels rapidly change. The driver fiddles around with the controls, but to no avail. He turns it off.

C.B Male Caller #1 : I saw it, it was cigar-shaped, red and green lights, fast as hell.

C.B Female Caller : I seen three of them flying over Chester County.

C.B Male Caller #2 : Right, right, and six troopers were chasing them down 22! Whoa, I see one now! And he’s over the watertower!

The driver looks up at the C.B., then hears sirens. A police car races by his truck.

C.B Female Caller : I see him too! Red and green lights, just like you said!

The C.B. grows garbled when suddenly everything in the truck shuts off. The truck skids along the road as the driver desperately tries to stop and steer the truck on the road. It finally stops, and the driver looks at the sky, takes his shotgun and flashlight, and gets out of the car. Another loud hum can be heard. He cocks his gun and walks around to the back. Looking up, he sees a UFO. The cargo doors behind him swing opening, revealing various brown boxes. He spins around and shines the flashlight. Some bushes near him start rustling, and he shoots his gun at the bushes three times.

Scene 4
Route 100; Reagan, Tennesse

It is now morning. A person starts two stopwatches, leaving one on the truck. He pulls out a geiger counter and takes his backpack. We see it is Mulder. Scully picks up a shell off the ground and puts in an evidence bag. Mulder turns on the counter and starts walking around. The counter clicks.

Scully : From the trucker’s description, the shape he fired on could conceivably have been a mountain lion.

Mulder : Conceivably.

Scully : The National Weather Service last night reported atmospheric conditions in this area that were possibly conducive to lightning.

Mulder : Possibly.

The clicking grows stronger. Scully takes a picture of another shell on the ground. The geiger counter goes off the charts at a leaf that was crushed by something.

Scully : It is feasible that the truck was struck by lightning, creating the electrical failure.

Mulder : It’s feasible.

He opens an evidence bag and takes a sample of the leaf. Scully stands up.

Scully : And you know, there’s a marsh over there. The lights the driver saw may have been swamp gas.

Mulder : Swamp gas?

Scully : It’s a natural phenonemon in which phospine and methane rising from decaying organic matter ignite, creating globes of blue flame.

She crosses over to him.

Mulder : Happens to me when I eat Dodger Dogs. How can a dozen witnesses including a squad of police vehicles in three counties become hysterical over swamp gas? [He gets up and walks back to the car. Scully follows.] I’ve investigated multiple sitings before: Chespeake Bay, the Okoboji Lakes, Area 51 in Nevada. None had this much supporting evidence. Anecdotal data, exhume residue, radiation levels five times the norm.

Scully : Mulder, none of that evidence is conclusive.

Mulder : The only question for me is, why was the truck driver singled out?

Scully : Isn’t it more plausible that an exhausted truck driver became swept up in the hysteria and fired at hallucinations? I mean, after all, the road can play tricks on you.

Mulder : Yeah, it can play tricks on you. But not like this. [Mulder stops both stopwatches. He places them down on the truck.] I started these stopwatches at the same time.

The one on the left, that he had taken with him, reads around 37 seconds. The one on the right, that he had left on the truck, reads about 28.

 Scene 5
Police Station; Lexington, Tennesse

The truck driver, named Ranheim, is sitting in an interrogation room with Mulder and Scully. The driver has rashes all over his face.

Ranheim : I don’t know why they’re holding me. This “firing a weapon on a county road” charge is a lot of house manure. I’m a vet and I know how to handle a gun.

Mulder : Mr. Ranheim, I’d appreciate it if you could elaborate on the report you filed last night regarding your encounter.

Ranheim rubs his eye and sighs. Pause

Ranheim : Like a saucer and green and orange lights.

Mulder : Last night, you said it was cigar-shaped and black.

Ranheim : I didn’t ask for this to happen. [coughs] All I want to do is deliver my shipment of auto parts and forget…

He coughs wildly. Mulder and Scully watch momentarily, then Scully pours him some water. She pushes it over to him.

Scully : Pardon me for asking, but how long have you had that cough?

He pushes the water back.

Ranheim : Why?

Scully : I’m just concerned, you said you were a veteran.

Ranheim : What’s that got to do with this?

Scully : The cough, the fever, the rash. Those are all symptoms of Gulf War Syndrome.

Ranheim : I was never in the Gulf War.

Mulder : Ok. So, how long have you not been yourself?

Pause.

Ranheim : Since the thing last night.

Mulder is about to ask another question when a man in a suit, Police Chief Rivers, walks in with an officer.

Rivers : Mr. Ranheim, I’m Police Chief Rivers. [He shakes Ranheim’s hand] Please, forgive the misunderstanding. Your truck’s squared away. You may go.

Mulder : I’d like to examine the truck.

Rivers : That won’t be necessary.

Ranheim gets up and leaves. Mulder starts to follow.

Mulder : This man has had an alleged close encounter. The truck undoubtedly contains important trace evidence. [Ranheim stops Mulder.] Sir! If I may…

Rivers : You’ve gotten all you’re going to get out of this county. We will no longer cooperate in your investigation.

Scully : Why?

Rivers : Just… go away.

He leaves. Scully looks at Mulder and is about to say something.

Mulder : Not… not here.

They take their things, and Mulder holds the door for Scully as they leave. He closes the door behind him.

Scene 6
Airport; Tennesse

A man prints out a rent-a-car slip for the agents and hands it to Scully, who starts filling it out. Behind them, a woman is shaking her pen, which is obviously not working. She is trying to fill out a form as well. Her son is standing next to her and her daughter is sitting on the desk.

Mulder : It’s obvious someone got to the police chief. Ranheim was hiding something.

Scully : Ranheim was sick.

Mulder : He only became sick last night.

A woman walks up to Scully.

Woman : Excuse me, can I use your pen?

Scully : Mm-hmm. [She hands the pen to the woman.] What are you suggesting, that Gulf War Syndrome is caused by UFOs?

Mulder : UFOs are frequently witnessed by soldiers during wartime.

The woman hands the pen back.

Woman : Thanks.

The two agents start off towards the bus.

Scully : Mulder, the only UFOs people are likely to see are secret military aircraft.

Mulder : What if that’s what made the soldiers in Iraq sick? The exhaust or fuel from a classified aircraft or its weapon.

They board the bus and sit down.

Scully : Well, there is a base in Little Rock. You think that’s what the Air Force was flying that night?

Mulder : They’d deny it, but it could possibly explain how Ranheim developed his symptoms.

Scully : Possibly.

The bus starts moving.

Mulder : I want to talk to some people when we get back to Washington.

Scully : Mulder, the military isn’t going to talk about classified aircraft.

Mulder : No, these guys are like an extreme government watchdog group. They publish a magazine called “The Lone Gunman.” Some of their information is first-rate; covert actions, classified weapons. Some of their ideas are downright spooky.

Scene 7
The Lone Gunmen's Office; Washington, D.C.

Mulder and Scully are sitting in front of the window. A man named Langly, long hair, unshaven, Ramones t-shirt on, is walking around. Another man named Byers, clean-cut, moustache and beard, suit and tie, is standing in the corner. The third man, named Frohike, is small and toad-like, takes a picture of Scully.

Langly : So, check it out, Mulder, today I had breakfast with the guy who shot John F. Kennedy.

Mulder : Is that so?

Langly : Old dude now, but yeah. Says he was dressed as a cop on the grassy knoll.

Byers : And, Mulder, listen to this. Vladmir Zhirinovsky, the leader of the Russian Social Democrats? He’s being put into power by the most heinous and evil force of the 20th century.

Mulder : Barney?

Scully smiles, Langly chuckles. Byers seems unamused.

Byers : The C.I.A.

Scully : Hmm.

Langly : Is this your skeptical partner?

Frohike takes another picture.

Frohike : She’s hot.

Byers : You don’t believe that the C.I.A., threatened by a loss of power and funding because of the collapse of the cold war, wouldn’t dream of having the old enemy back?

Scully : I think you give the government too much credit. [The phone rings. Langly walks over and picks up the phone and turns on a tape recorder.] I mean, the government can’t control the defecit or manage crime…

Langly : [into phone] Lone Gunman.

Scully : …what makes you think they could plan and execute such an elaborate conspiracy?

Frohike : She is hot.

Mulder : Settle down, Frohike.

Byers walks over to them.

Byers : I’m not talking about the bunch of idiots up on the hill trying to bone the capital pages. We’re talking about a dark network, a government within a government, controlling our every move.

Scully : How can they do that?

Byers : How? I’ll show you how. You got a twenty dollar bill?

Scully : Hmmm… I’ll check. [She digs into her back pocket, looking at Mulder, who smiles back. She pulls out a twenty.] Um-hmmm.

She hands it to Byers and he goes over to the table. Mulder waves his hands like “I don’t know.”

Langly : [still on phone] Uh-huh… yeah…

Byers holds the bill in front of him and rips off its left side. Scully crosses over to him. Langly can still be heard intellegibly in the background.

Scully : Hey!

Mulder laughs. Scully looks back at him. Byers pulls out the magnetic anti-counterfeiting strip.

Byers : That’s just one method. They use this magnetic strip to track you. Whenever you go through a metal detector at an airport, they know exactly how much you’re carrying.

Mulder : Hey, Byers, it is a federal crime to deface money.

Scully crosses back to Mulder, holding the ripped bill. Langly hangs up.

Scully : This strip is an anti-counterfeiting measure.

Langly : How come it’s on the inside? Other countries put that strip on the outside.

Byers : What are they hiding?

Mulder waves his hands to get their attention.

Mulder : O… o… ok, alright. What do you know about the Gulf War Syndrome?

Langly : Agent Orange of the 90’s.

Byers : Artillery shells coated with depleted uranium.

Mulder : Have you heard of any classified planes being flown during the Persian Gulf War?

Byers : Why would you need to expose a secret plane to an air force that runs to Iran whenever you take to the air?

Mulder : What about UFO activity during that period?

Langly and even Byers laugh.

Langly : Yeah, UFOs caused the Gulf War Syndrome, that’s a good one.

Byers : That’s why we like you, Mulder, your ideas are weirder than ours.

Mulder laughs a bit. Scully nods her head slightly in agreement.

 Scene 8
X-Files Office; F.B.I. Headquarters; Washington, D.C.

Mulder is looking at the picture she took of the shell on the ground with a magnifying glass and another one of the road. Scully is writing.

Scully : Those were the most paranoid people I have ever met. I don’t know how you could think that what they say is even remotely plausible.

Mulder : I think it’s remotely plausible that someone might think you’re hot.

Scully looks at Mulder. She shakes her pen and smiles. It still doesn’t write, so she pulls out ink and unscrews her pen.

Scully : Did you see the way they answered the telephone? They probably think that every call that they get is monitored and they’re followed wherever they go. It’s a form of self-delusion. It makes them think that what they’re doing is important enough that somebody would…

She looks at her pen, which has various forms of circuitry in it.

Mulder : What’s the matter?

He looks back and crosses over to Scully, who is holding the pen with her hand on her desk. Mulder kneels down and pulls her hand closer, inspecting the pen. It contains a listening device.

Scene 9
Mulder's Apartment; Washington, D.C.

Mulder walks over to his light, unscrews the lightbulb and puts in a blue one. He opens the blinds, turns off all the other lights and sits down. The blue glow can be seen from outside. Hours have seemingly passed, and Mulder is asleep on the couch. The phone rings and Mulder wakes up. He gets up, crosses to his desk and picks up the phone.

Mulder : Hello?

A click is heard.

 Scene 10
Lincoln Memorial; Washington, D.C.

Mulder is sitting on a park bench, eating an apple. Deep Throat walks up behind him and sits down.

Deep Throat : Pitchers and catchers report for spring training this week.

Mulder : Yeah. What are we doing here?

Deep Throat chuckles.

Deep Throat : Missed your calling, did you, Mr. Mulder? Ah, maybe this year we can catch a game at Camden Yards. Of course, we wouldn’t be able to sit together.

Mulder : That’s too bad. Something tells me you have the connections to get great seats.

Deep Throat : Any park in the country.

A camera clicks. Deep Throat quickly turns away, facing Mulder, to avoid more pictures.

Mulder : It’s just a tourist.

Deep Throat : In our line, nothing is just what it seems.

Mulder : What am I onto? We go down to investigate a truck driver’s encounter with a UFO and the next thing, we’re discovering electronic surveillance equipment. Who’s listening to us? [Deep Throat looks at him, then turns away.] Why won’t you tell me? [Deep Throat sighs, pulls an envelope out of his trenchcoat, hands it to Mulder and walks away.] What am I onto?

Deep Throat stops and turns a bit.

Deep Throat : A dangerous path.

He keeps walking.

 Scene 11
X-Files Office; F.B.I. Headquarters; Washington, D.C.

Mulder is reading a paper that reads this at the top:

Subject : Response to Request for Inf --
Contact and Other Related I --
Via: INTERCEPT IRAQI TRANSMISSION
TO: Commanding Officer, Majestic Project,”

The folder it is in reads “TOP SECRET.” We can hear the fight between the Iraqi pilot and the UFO in the background, we then switch to the same shots as before: the flash, the man screaming, the shot and the UFO explosion in the air. Scully walks in. She crosses over, hands some papers to Mulder, and sits down.

Scully : The truck is bogus. And so’s the truck driver, Ranheim. First I checked his manifest. It listed a truck carrying 180 cartons of auto parts weighing 3,100 pounds. Then I checked with three weigh stations along his route and they have it listed at 5,100 pounds. There’s something in that truck, Mulder, and it’s not auto parts. And of course, nobody ever reported him. Furthermore, Ranheim lied about being in the Gulf War. His real name is Frank Druce – and I worked hard to get this one. He was Special Operations Black Beret in Mosul, northern Iraq. Also, he didn’t get sick from the encounter the other night. He’s been to the V.A. hospital for treatment three times this past year.

Mulder shakes his head angrily.

Mulder : We had it. [He gets up.] We had it and we let it go. Four days ago, an Iraqi pilot shot down an unidentified flying object. The wreckage, and possibly the occupants, were recovered by the army. Ranheim, the truck driver, would be the perfect escort for the wreckage and/or bodies out of Iraq and into a laboratory in the United States. That would explain why the truck weighs so much more than listed. The military has, in the past, transported dangerous materials and weapons across the country. [He laughs. Scully looks perplexed.] I’m beginning to sound like those guys at “The Lone Gunman,” right?

Scully : Where did you obtain this information?

Mulder : Let’s just say it’s a source with a deep background.

Pause. Mulder sits down next to her.

Scully : I want to know all about him.

Mulder : All I know is that he’s guided us away from harm.

Scully : How do you know that? We work for the Federal Bureau of Investigation and we’re being bugged. What does that tell you?

Mulder : That tells me that not everything is as it appears to be.

Scully : Exactly. And for all we know, this “deep background” is the one responsible for the bug.

Mulder : He’s never lied to me. I won’t break that confidence. I trust him.

Scully : Mulder, you’re the only one I trust.

Mulder : Then you’re gonna have to trust me. [Pause. Scully leans back in her chair.] Did you find out where the truck is now?

Scully : Generally. It’s heading west. Towards Colorado.

Mulder : Ok, we’ve got to try and intercept it and see what’s on board. [He gets up.] I’m gonna go get a few things, I’ll meet you back at your place in an hour, okay?

He takes his coat, then puts his hand on her shoulder. He walks out and she leans forward onto the desk.

 Scene 12
Mulder's Apartment; Washington, D.C.

Mulder unlocks his door and walks in. He tries the light switch, but it doesn’t work.

Deep Throat : I cut the main breaker.

Mulder is about to pull his gun when he sees it is Deep Throat sitting in a chair. He sighs, closes the door and crosses over to him.

Mulder : You risked exposure coming here.

Deep Throat takes out another envelope.

Deep Throat : What I have here is too important. [He stands up, crosses over and hands Mulder the envelope.] The photograph in that envelope was taken by an officer in Fort Benning, Georgia. 17 UFOs were spotted in one hour.

Mulder : Is that where the Iraqi wreckage is being held? Are UFOs monitoring the area?

Deep Throat : Nice place you have here.

He turns and opens the door.

Mulder : Wait, wait. [Deep Throat stops in the doorway and looks back at Mulder.] I, I just wanted to take this opportunity to thank you. You’ve helped my work so much and never asked for anything in return. I know you’ve put yourself at great risk to do so.

Deep Throat looks a bit ashamed and leaves, closing the door behind him. Mulder crosses over to the table and picks up the envelope. Opening it, he finds the picture.

Scene 13
Scully's Apartment; Washington, D.C.

The picture is of a policeman standing by a car with trees in the background. The UFO hovers above the trees next to the moon. The UFO is clearly visible in the windshield. Scully is looking at it with a magnifying glass.

Mulder : This is the best photographic evidence I have ever seen. When I first saw the Gulf Breeze photos, I knew they were a hoax but this… this is the quality of evidence the government has amassed for decades at the highest classified levels. That business with the truck was just a decoy to keep anyone from looking closely away from Fort Benning where they are keeping the remains of the Iraqi UFO. We have to leave for Georgia immediately, Scully…

Scully : Mulder, this photograph is a fake.

Mulder : What?

Scully : Look. [He kneels down and she shows him the policeman through the magnifying glass.] This soldier’s shadow is alledgedly created by the lights from the UFO. But it falls in a direction contradictory to the craft’s position.

Mulder : There can be an off-camera light source creating that shadow.

Scully : Now look closely at the color of the light reflected in the windshield. Now that reflection should be from the red lights in the UFO but it doesn’t match the color of the ship’s light.

Mulder : There’s probably a degree of tint in the windshield or the gradation could be attributed to atmospheric conditions.

Scully : We should have it analyzed.

Mulder stands.

Mulder : Why don’t you just admit it, Scully? You’re determined not to believe him.

Scully : Well, maybe you’re too determined to believe him.

Mulder collects the pictures and takes his coat.

Mulder : I am determined to follow a lead that may result in proof of the existence of extraterrestrial biological entities. I need to go.

He starts off.

Scully : Mulder, listen to me.

Mulder : No.

Scully : Please, will you just hear me? [She stands. He stops and turns around.] I have never met anyone so passionate and dedicated to a belief as you. It’s so intense that sometimes it’s blinding. But there are others who are watching you, who know what I know and whereas I can respect and admire your passion, they will use it against you. Mulder, the truth is out there but so are lies.

Mulder : Thank you.

He turns and leaves.

Scene 14
8:30 A.M. Eastern Time; F.B.I. Headquarters; Washington, D.C.

Scully opens the door to her office, puts down her coat and briefcase, takes her cup and goes to get coffee. She pours some, then some sugar and then she stirs it. She returns to the room and is shocked to see that the desk lamp is on and her briefcase is now laying down on the desk instead of standing up. She turns to see Mulder walking towards her, photo in hand.

Mulder : I had the photo analyzed by the bureau’s computers. Initially, it appears to be legitimate. The film grain matches, the pattern and density, color levels, shading… then I noticed this. [He sits down and shows her the moon in the picture. He then shows her the reflection.] It’s the moon, half full. I had the reflection in this window enlarged to 25. There’s the moon again, a quarter full. Not to mention the fact that the window couldn’t even catch the moon’s reflection from that angle. You were right, Scully. It’s a fake. He tried to decieve us. Now we’re alone on this. There’s no one we can trust. They went to a lot of trouble to put us on the wrong track. There’s something here that no one’s supposed to find.

 Scene 15
An Aquarium; Washington, D.C.

Mulder is standing at the shark tank, watching them swim. Deep Throat comes over.

Deep Throat : Why didn’t you leave for Fort Benning?

Mulder : The photograph was a fake. [No response.] At least you’re not insulting me further by feigning appaled surprise.

Deep Throat : On the contrary, I think a compliment is in order. That photo was performed by our very best.

Mulder : I thought you were my ally.

Deep Throat : Oh, I am.

Mulder : Yeah, imagine if Eisenhower told the rest of the Allies that D-Day would take place in Belgium.

Deep Throat : [angrier] Mr. Mulder, I place my life in great jeopardy every time we speak. [Mulder looks away, calmer.] I’ve been a participant in some of the most insidious lies and witness to deeds that no crazed man could imagine. I spent years watching you from my, uh, lofty position to know that you were the one I could trust.

Mulder : Then why did you lie to me?

Deep Throat : I needed to divert you. You and Scully are excellent investigators and your motives are just. However, there are still some secrets that should remain secret – some truths that people are just not ready to know.

Mulder : Who are you to decide that for me?

Deep Throat : The world’s reaction to such knowledge would be far too dangerous.

Mulder : Dangerous. You mean in a sense of outrage like the reaction to the Kennedy assassinations or M.I.A.s or radiation experiments on terminal patients, Watergate, Iran-Contra, Roswell, the Tuskegee experiments, where will it end? Oh, I guess it won’t end as long as… men like you decide what is truth. That transcript you gave me of the Iraqi pilot, that was the truth, wasn’t it?

Deep Throat : Hmmmp. [in agreement.]

Mulder : Why’d you even bother to show it to me?

Deep Throat : Well, I knew that you were onto the truck so I knew that down the road I would have to steer you away. That I would have to lie to you. And a lie, Mr. Mulder, is most convincingly hidden between two truths. [Mulder starts to walk away.] Mulder. [Mulder turns back.] When a shark stops swimming, it will die. Don’t stop swimming. I’m not responsible for the electronic surveillance but I do know they can still hear you.

Deep Throat walks away. Mulder watches the sharks swim.

Scene 16
Mulder's Apartment; Washington, D.C.

Mulder tears apart his apartment looking for the surveillance. He finally finds the bug by unscrewing the plug fixture in the wall. The doorbell rings.

Scully : Mulder? Are you home?

Mulder goes to the door and opens it.

Mulder : Hey, Scully, glad you could drop by.

Scully : Mul…

Mulder signals for her to be quiet and leads her into the room.

Mulder : I been thinking about this whole situation, y’know? And I think you’re right. I think we won this one, I think we should just move on.

He points down at the fixture. Scully kneels down, looks at it and stands up. Mulder rights on some paper “We have to find the truck.” Scully nods in agreement.

Scully : I think this time you’re right, Mulder.

Scene 17
Street; Washington, D.C.

Mulder and Scully drive down a busy street and pull over to the side. Another car keeps going and pulls over two cars ahead of them. Scully gets out of the passenger seat, as does a man from the other car. Mulder pulls out and drives down the street. The other car follows him. Scully starts to walk and looks back, seeing the man tail her. She signals for a taxi, gets in, and drives away.

Man : Taxi!

He signals for the next taxi, but the taxi doesn’t stop.

 Scene 18
9:16 A.M. Eastern Time; Dulles Airport; Washington, D.C.

Scully is standing on line, buying tickets. The woman hands her a ticket.

Woman : Here you are, Ms. Scully, your round-trip ticket to Chicago. [She hands Scully her credit card, which Scully puts in her pocketbook along with the ticket.] And your credit card, and the plane departs at Gate 35.

Scully : I’d also like a one-way ticket to Los Angeles with a stop at Las Vegas, and I’ll be paying cash.

 Scene 19
Street; Washington, D.C.

Mulder is still being tailed by the man in the car. He comes to a red light and looks in his rearview mirror, seing the car two cars behind him. The light turns green and Mulder jams on the accelerator, making a sharp left turn, causing traffic to swerve to avoid him. The other car cannot follow for the moment, but eventually gets through. Mulder heads for the airport.

 Scene 20
11:30 A.M. Pacific Time; McCarran Airport; Las Vegas, Nevada

Scully is in the gift shop, looking at the small books. Mulder nonchalantly walks by, and neither acknowledge each other. Mulder heads for the magazine racks, and Scully follows. They both pick up magazines, pretending to read.

Mulder : Called every weigh station and bureau office west of Colorado. Tied up an airphone for three hours. I don’t speak Japanese, but I think some businessman told me to stick a piece of sushi where the sun don’t shine.

Scully : My ear’s numb from being on hold for so many hours.

Mulder : At least we can be sure they didn’t trace our call. I couldn’t find the truck. Did you have any luck?

Scully : Yep. It’s heading northwest on I-90.

Scene 21
6:30 P.M. Pacific Time; Junction Of Highways 90 & 283; Washington State

The truck heads down I-90. Mulder and Scully are waiting in their rental car. Scully is looking through binoculars, and Mulder is eating sunflower seeds.

Mulder : Y’know, think about it. This truck drove across America. People it passed on the road probably thought it was hauling auto parts or furniture. Y’know, livestock, whatever. Nobody would have suspected it was hauling a craft from another world.

Scully : Here we go. [Scully lowers her binoculars as the truck passes by. Mulder starts the car and they turn onto the highway. Much later, they are still chasing the car. It is now dark outside. Mulder yawns.] Mulder, we’ve been following this truck for hours. Maybe he knows we’re following him, and he’s taking an evasive route.

Mulder : Well, if that were the case…

The radio turns on and starts flipping through channels rapidly. Hail starts hitting the car, there is a loud hum, and then a bright light. The car stops suddenly in front of the truck, which is now vacant and turned around. Mulder gets out of the car with his flashlight.

Mulder : You all right?

Scully : Yeah.

Mulder : Come on.

Scully gets out of the car.

Scully : Ranheim? Ranheim?

They go to the back of the truck. The doors are open. Climbing in, they start moving boxes. Mulder pushes through until he is faced with a bright red glow. Scully is close behind.

Mulder : Scully?

They are looking at what looks to be a life-support unit.

Scully : Oh my God.

Mulder : It was an extraterrestrial biological entity… alive.

Scully : Where’d it go?

Mulder : I think we were just witness to a rescue mission.

They look at the tubing and the platform where the alien was laying. Mulder start another stopwatch on the ground outside the truck then goes into and climbs out of the truck, having used his geiger counter. Scully is holding the flashlight. They start walking to the stopwatch.

Scully : God, Mulder, I can’t stop shaking. What we just saw – did it fit the profile?

Mulder : Are you asking me if it was real? Did we just have a close encounter? [She nods yes. They stop. He bends down and picks up the stopwatch. He pulls out another stopwatch that had been going and stops them both.] No, it was another hoax.

He shows them to Scully. They both read 38. They start walking back to the car.

Scully : But how could anyone generate such force?

Mulder : Whatever they used, we probably haven’t heard of it. Sound weapons, stealth helicopters with an ultra-intensity light. It doesn’t matter, there’s no evidence that this was a UFO.

Scully : So they created this elaborate show just to deflect us again. I mean, wouldn’t it have been easier just for them to –

Mulder : Just to kill us? Yeah, I wondered that myself. Maybe they’re using me against myself like you said before. That I want to believe so badly that I’d just accept the obvious conclusions and walk away.

They stop at the car.

Scully : Now we have nothing to go on. No one to turn to.

Mulder : There’s still one person in all this who hasn’t lied to us. But it’s not quite someone we can turn to.

Scene 22
Hotel Room; Washington State

Scully is writing at the desk. Mulder is on the phone with various maps in front of him.

Mulder : [into phone] Leverling and Priest Rapids? East bank of the Columbia River? Did you send a field investigator? And you can substantiate the sighting? Ok, Nick, thanks a lot. [He hangs up and crosses to Scully with a map.] I’ve contacted several organizations that have hotlines for UFO reports. Center of UFO Studies in Chicago, MUFON, NICAP… none of them have ever reported a week of such activity. It began in Tennessee where Ranheim was encountered.

He traces his finger down the line where the truck went, which is covered with red circles marking UFO sightings.

Scully : The sightings are following the path of the truck.

Mulder : And after last night’s hoax… look at this. [He takes out another map and circles another spot.] Seven sightings in Mattawa, Washington. That’s 100 miles away.

Scully : Aliens?

Mulder : Looks like they want their colleague back.

 Scene 23
Mattawa, Washington State

Mulder and Scully are driving in their car.

Scully : We’ve driven full circle through Mattawa twice. There’s nothing here.

Mulder spots something and stops the car.

Mulder : What’s over there?

About 20 people are gathered around a fire in the woods. Loud music is blasting. Mulder and Scully get out of the car and go to the center of the campsite. There is a sign that says “Welcome, Space Brothers.” Many people are dressed like aliens as well.

Guy In Alien Suit : We have been waiting! Welcome to our home! We are willing to go with you!

Mulder waves to some people. They stop at a man dressed in all red carrying a beer.

Man : Ahh-doo-nay-va-so barahghas. That’s an intergalactic space greeting. That means, “hello, space brothers.”

Mulder : Hello.

Scully : What’s going on here?

Man : A UFO party.

Mulder : You’ve seen UFOs?

Man : The last two nights. They’re drawn to our electric power. They hover over our power plant down there.

He points to the power plant.

Guy In Alien Suit : Everyone! They are here! Space brothers!

Mulder and Scully look at the plant. Ranheim is being led through a gate by a cop.

Cop : Alright. Back it up.

Mulder and Scully are in the car. Mulder is looking through the binoculars.

Mulder : This is it. There’s Ranheim.

Scully : This place has got to have the highest level of security.

Mulder : Just the kind of challenge they’re looking for.

Scully : Who?

Mulder starts dials the phone. At “The Lone Gunman” Office, Langly picks up.

Langly : Lone Gunman.

Mulder : It’s Mulder. Turn the tape recorder off.

Langly pauses.

Langly : Ok, it’s off.

Mulder : Turn it off!

Langly : It’s off already.

Mulder : How would you like to have, on your front page, the first substantiated photo of an extraterrestrial biological entity?

Langly : No way, an E.B.E.? What do we have to do?

Mulder : Just hack me some identification numbers.

 Scene 24
Power Plant; Mattawa, Washington State

We see a printer printing up two security passes that read:

SECURITY PASS
Northwest Facility
Mattawa, W
P.I.N. NAME LEVEL
7593 Braidwood, Tom 5
5311 Stefoff, Val 5
AUTHORIZED FOR SECURITY ACCESS
LEVEL INDICATED ABOVE

Mulder : Braidwood and Stefoff.

A man tears off a pass and comes out of the booth.

Man : Personal identification number?

Mulder : 7-5-9-3.

Scully : 5-3-1-1.

Man : Open the trunk, please. [Mulder pops the trunk as the man goes to the back of the car. He looks through the trunk and closes it.] Park in Lot 4.

He puts a sticker on the windshield.

Mulder : Thanks.

The gate opens and Mulder starts the car. As they start to go through, the man comes out of the booth again.

Man : Hey, wait! [Mulder and Scully look at each other. The man comes up the window with two clip-on passes.] Display these at all times. Proceed.

Mulder takes them and nods. The two walk through hallways where phones are ringing.

Mulder : Langly said he couldn’t get into Level 6, so that’s where we…

They spot a security guard in front of a door which states:

“LEVEL 6
CLEARANCE
AA ACCESS
ONLY”

They keep walking until they get to a pair of double doors. They stop.

Mulder : We have to go back, we have to go through that door.

Scully : We’re gonna look suspicious going back.

Mulder : Well, we’ll have to find another access, then. Come on.

Scully : Mulder, they’re not going to let us.

They turn around to head back but are met by the security guard.

Security Guard : You folks come with me, please?

Mulder : Yeah, we’re lost, we’re just looking for, we’re trying to…

Security Guard : Just proceed down the hallway.

Mulder : Yeah, if you could help us…

Scully : Mulder, stop. We’re agents with the Federal Bureau of Investigation. [She reaches for her badge, he reaches for his gun.] I’m reaching for my ID. [He nods, she shows it.] We’re here conducting an investigation.

Security Guard : Proceed down the hallway, please. [Scully sighs and they all walk down the hallway. The guard starts talking into his walkie-talkie.] This is Level Two to Level Six. I have a male and a female who have identified themselves…

Mulder runs to the Level Six door. The guard pulls out his gun but Scully blocks his line of fire.

Scully : Mulder, no!

Security Guard : Hey, stop! [The guard shoves Scully out of his way. Mulder opens the door and dashes down the stairs. Many other guards with assault rifles charge the hall.] He took the stairs! Go, go, go!

The guards rush down the stairs, And the guard takes scully away. Mulder passes a sign that says:

NO ENTRY UNLESS:

1. Accompanied By a Staff Member Of High Voltage Research.
Or 2. Written Permission Obtained From Security Level 6”

The security guards are close behind.

Security Guard #2 : C’mon guys! [Mulder, about to go down a catwalk, tries to jump over a sign that says “DANGER: HIGH VOLTAGE” but misses and hurts his leg. He gets up and limps down the catwalk.] Stay armed and loaded! [Mulder enters a room with a humongous, futuristic machine in the middle, with a red glass pane on one of the walls.] Hold it! I said hold it! [He limps over, but before he can look inside, the guards surround him.] Halt!

The guards cock their guns and Mulder turns around. One grabs him by the wrist and takes Mulder’s gun. Mulder puts his hands up.

Deep Throat : Let him go. [Deep Throat walks in, carrying a gun.] Let him go! You’ve done well. You’re dismissed. [The guards walk out. Deep Throat takes Mulder’s gun back and gives it to‚ Mulder, who warily takes it.] I know how badly, how… very badly you want to look through that window…

Mulder tries to look, but Deep Throat gets in his way.

Deep Throat : But it would be pointless. It’s dead. After the Roswell incident in 1947, even at the brink of the Cold War, there was an ultrasecret conference attended by the United States, the Soviet Union, the People’s Republic of China, Britain, both Germanies, France and it was agreed that should any extraterrestrial biological entity survive a crash, the country that held that being would be responsible for it’s extermination. I, uh… have the distinction of being one of three men to have exterminated such a creature.

Mulder looks at him in awe, yet betrayed. Deep Throat walks around.

Deep Throat : I was with the C.I.A. in Vietnam. A UFO was sighted for five nights over Hanoi. The marines shot hit down and brought it to us. Maybe… it didn’t know what a gun was or perhaps they don’t show emotion but that… innocent and blank expression as I pulled the trigger has haunted me… until I found you. That’s why I come to you, Mr. Mulder, and will continue to come to you to atone for what I’ve done. And maybe sometime, through you, the truth will be known.

Mulder looks through the window. There is an empty cot. Deep Throat looks through as well. The doors to the outside open and Mulder and Deep Throat step outside.

Deep Throat : You’re awfully quiet, Mr. Mulder.

Mulder : I’m wondering which lie to believe.

Deep Throat chuckles and walks off. The security guard shows Scully out, who crosses to Mulder. They watch Deep Throat walk off, shrouded in fog.

THE END

Kikavu ?

Au total, 52 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Profilage 
26.11.2023 vers 13h

yoshi91 
24.12.2021 vers 10h

Kar026 
30.08.2021 vers 21h

Syldana 
15.04.2021 vers 21h

Nia110617 
07.04.2021 vers 12h

sanct08 
03.04.2020 vers 09h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Angelgym34 
Emilie1905 
melimelo 
poupette67 
sanct08 
Activité récente
Actualités
Un nouveau quizz arrive sur le quartier !

Un nouveau quizz arrive sur le quartier !
Les festivités liées aux 30 ans de la série et aux 20 ans du quartier continuent ! Je vous invite à...

Anniversaire - Annabeth Gish

Anniversaire - Annabeth Gish
En ce mercredi 13 mars 2024, le quartier souhaite un très bon anniversaire à Annabeth Gish !...

Mars 2024 sur le quartier

Mars 2024 sur le quartier
Nous sommes le 29 février et, avec un toute petite journée d'avance, je vous propose de dresser le...

Annabeth Gish dans la seconde saison de Pretty Little Liars : Original Sin

Annabeth Gish dans la seconde saison de Pretty Little Liars : Original Sin
Le Dr Anne Sullivan, incarnée par Annabeth Gish pendant 3 saisons dans la série-mère, fait son come...

David Duchovny dans la nouvelle série d'Amazon

David Duchovny dans la nouvelle série d'Amazon
David Duchovny vient d'être engagé pour jouer dans la future série de Prime Video intitulée...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

langedu74, 12.03.2024 à 21:00

Un nouveau film est à deviner dans notre jeu Ciné-Emojis du quartier HypnoClap !

mamynicky, 13.03.2024 à 10:37

Bonjour les loulous ! Les Bridgerton s'offrent un nouveau design grâce à Spyfafa. Aux couleurs de la saison 3 et du printemps.

sanct08, 14.03.2024 à 11:53

Holà ! Les sondages de Star Trek - Le Caméléon et The X-Files vous attendent ! :=) Pas besoin de connaître les séries

mnoandco, 15.03.2024 à 19:50

Thèmes en vote côté "Préférences". Merci pour vos

lolhawaii, 16.03.2024 à 21:34

Nouveau design pour le quartier 9-1-1 / Lone Star !! On attend avec Prof' vos avis dans les commentaires sous la news du quartier

Viens chatter !